dimecres, 24 de novembre del 2010

Noves tecnologies a les aules

Hola a tots!

Crec que som conscients de que la nostra generació, per sort o per desgràcia, no ha crescut amb un ordinador ni ha tingut un compte de correu electrònic amb menys de 14 o 15 anys (almenys aquest és el meu cas). Però del que sí podem estar segurs és de que avui dia un infant de 2 o 3 anys ja ha presenciat una videoconferència o veu els dibuixos animats que li agraden per Youtube.

Pel que fa a l'àmbit escolar, s'han canviat les enciclopèdies de tota la vida per la Vikipèdia a l'hora de cercar informació per fer un treball, per exemple; s'ha passat de xafardejar al pati de l'escola a comentar una fotografia a una xarxa social; i, el que em pareix personalment molt greu, s'ha substituït demanar un joc de taula o una pepa pels reis per un mòbil de darrera generació o un videojoc. Quin canvi, no trobeu?

Per això, amb l’ introducció de les TICs a la docència i la seva repercussió fóra de l'aula, no es poden perdre altres aspectes que han estat vius fins fa poc?

Sé que he paregut que estic en contra de la innovació, però no és així, sinó que, en la meva opinió, penso que hem de ser conseqüents amb el que fem i saber els límits i les possibles conseqüències que es poden produir si no sabem controlar quina és la vertadera finalitat d'aquestes innovacions.

Aquí vos deix l'enllaç d'un article publicat a EL PAIS que tracta sobre la incorporació de les noves tecnologies a les aules.

http://www.elpais.com/articulo/educacion/Mandar/deberes/correo/elpepuedu/20101101elpepiedu_1/Tes

Esper que vos agradi i m’agradaria conèixer les vostres opinions sobre aquest tema.

Fins altra!

Mari

2 comentaris:

  1. Crec que els alumnes han de tenir un bon control de les noves tecnologies, ara bé, jo crec que serà molt problemàtic digitalitzar els centres, si no és de manera molt molt progressiva. Jo no sóc informàtic, ni en tenc cap ganes, odiï les màquines, però hi he de conviure i intent sobreviure, ara bé, m'imagín una classe de tercer d'ESO de trenta tios amb hormonies disparades que en lloc de seguir el que tu fas entren a petardas.com, messenger, facebook o al Marca o l'Sport. L'emprenyo de la classe que desconnecta algun cable, l'antivirus que ha trobat un troià, un que es descarrega una cançó, l'altre que se li ha reiniciat i no pot seguir el que es fa, etcètera.

    Com veis no en sóc gaire partidari, els que em coneixen ja ho saben. Sí que crec que és útil tenir una certa tecnologia a classe, com els canons per si els vols mostrar qualque cosa o que tenguin alguns portàtils per si han de fer un treball en grup puguin accedir a la xarxa per cercar informació.

    Crec que l'ús de les TIC està sobrevalorat.

    ResponElimina
  2. Estic d'acord amb n'Ignaci.
    Com volem fer us de les TIC quan sa majoria dels centres no tenen recursos a les aules. Si tens sort et toca una aula amb projector (dels dos que n'hi ha a tot s'institut); si tens sort no es penjen els ordinadors de l'aula d'informatica.
    Personalment crec que totes aquestes innovacions nomes ens aillen dels altres. Es el que deia na Maria. En voltes de xerrar amb algu, li deixam un comentari al seu mur o un "Me gusta". Crec que esteim perdent el valor de les relacions personals, cara a cara (perque tots som mes valents quan deim sa nostra opinio pel xat que no pas quan tenim a s'altra persona davant).
    El valor de les explicacions, de les xerrades del professor als alumnes, el tracte tu a tu no es pot canviar per un power point o un blog.
    Encara que n'hi ha experiencies molt bones amb els blogs perque els mateixos alumnes s'ajuden entre ells i solventen els dubtes abans de arribar a classe, com es l'exemple del IES Valdespino a Gran Canaria (cercau-lo per Youtube).

    ResponElimina